söndag, september 19, 2010

Ja må han leva!

idag fyller våran Bud nio år. Så här såg han ut när han var nio veckor. Han är nästan lika söt idag

Han har bjudit mig på många roliga stunder och de flesta av alla mina grå hårstrån. Lika fint som han gått stora banor med trickiga får, lika het, galen och stressad har han kunnat bli en helt vanlig träning. Men som vaktmästare har han i alla fall hittat sin rätta roll i livet. Jag tror att Bud är den ende som inte uppskattar vår nya träningsfålla - den har ju nästan gjort honom arbetslös. Hans ömma tår besvärar honom till och från, men för det mesta tror jag att han är smärtfri. Det märks när han har ett "skov" men annars tycker jag att han är pigg och glad och rör sig obehindrat.

Bortsett från födelsedagsfirandet har jag haft en ljuvligt skön dag. Ingen väckarklocka i morse - det kommer att dröja till mitten av oktober innan det händer nästa gång :--(. Röstat, vilat och promenerat i skogen med Bud och Zeke. Tränat Rom en kort stund och haft ett par elever på träning. Nu återstår bara att se hur Sverige valt idag.

Som ni ser är det bara Scott Drever som inte blivit aktiverad i dag, men så kan det bli när Hussen jagar älg ;-)

Inga kommentarer: