torsdag, december 27, 2007

den energin skulle jag behöva...

Under kvällens promenad studerade jag Zekes reflexväst som for omkring i skenet av pannlampan (förutsatt att jag vred konstant på huvudet så var han i skenet av pannlampan) och noterade att det såg ut som någon satt en reflexväst på en skrämd hare. Jisses, vad han springer... och jisses, vilken energi han har.
Efter promenaden blev det en lång dusch där även reflexvästarna åkte med. Rappad lera upp på ryggen på både den svartvite och den trefärgade. Sådana gånger önskar jag att Bud vore korthårig(are).
Scott Drever har sår på trampdynorna efter drev i skare så han fick inte vara med på promenaden. Lika glad var han för det - torrt och varmt är hans melodi ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mineraler i pulverform, hur ger du dem? Ihop med kraftfoder eller bara rakt av i en balja/skål?
/Mackan

Anonym sa...

Bra med sånna där grejor så man ser var dogsen är. Vi har skaffat sånna där blinkhalsband så det ser ut som ett ambulerande (hmm vilket märkligt ord eg *L) nöjesfält som är ute å går ;-)
Rätt skönt att veta var de är så man inte behöver gå å ropa på dem när man får för sig att de är för långt bort och de eg går strax bakom fötterna på en ;-)
Ha en fin dag (här spöregnar det
:-(
//Kitty

Lilla B sa...

Tack för besök på min blogg.
Gick en timmes promend i regnet med reflexväst på och därtill ett orange regnställ. Såg nog ut som en korsning mellan en gammal televerkare och vägverket.