måndag, december 17, 2007

kramkalas

har vi haft idag. Och Hussen är inte ens hemma...
Jag jobbade länge idag och kom hem sent i kylan. I hundgården väntade fyra pojkar och i hästhagen ett par damer. Fårtanterna väntade också men mest på mat, tror jag.
När jag var klar i stallet tog jag in grabbarna och i grovingången väntade värsta kramkalaset. Tam gick förstås in och kollade om det fanns någon kattmat men de andra... Zeke satt som ett ljus och väntade på att jag skulle få av mig ytterkläder och stövlar sedan stod han i flera minuter på bakbenen och tryckte kinden mot min mage. Gullpojken! När han hade kramats en stund kom Bud och ställde sig bredvid. Han ville också kramas men framför allt pussas lite.
Plötsligt stod Scott på tur och ville också mysa lite och vid det laget hade Tam kollat köket färdigt och kom tillbaka och trängde sig närmast.
Plötsligt var den där trötta, slitna känslan bara borta :-) Vilken härlig stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm visst kan de förgylla livet de där fyrbeningarna ;-)
//Kitty

Mona sa...

Fråga är om inte hundarna är bättre än en karl. Hundarna är ALDRIG sura för att man kommer sent, för att de inte får mat i rätt tid eller för att man har gjort av med för mycket pengar. Men det där kanske beror på vilka erfarenheter man har...../Mona