tisdag, december 11, 2007

karaktärslös

Mona på http://monawest.blogg.se/ skrev och utlyste en tävling om hur hon skulle få baggen Elvis att äta havre. Jag utlyser en liknande tävling:
Den som kan bidra med tips som gör att jag kan sluta äta Polly innan påsen är slut belönas med något fint. Kanske rentav en Polly, men i så fall en mörk. Jag gillar de ljusa bäst...
Jag hittade en Pollypåse i skafferiet (hm, den var inte min så den var förmodligen Hussens, observera betoning på var) och insåg återigen att min karaktär är alldeles för svag för att motstå Polly. Egentligen tycker jag inte ens att de är särskilt goda - det går bara inte att sluta äta dem.

8 kommentarer:

Mona sa...

Det låter som missbruk. Där behövs en järnvilja, det räcker nog inte att Du skaffar morotsslantar istället och lurar dig själv med. Det finns bara ett sätt: Bestämma sig för att låta bli och sedan ta´ lidandet beslutet för med sig.

Anonym sa...

Vet precis hur du ska
undvika Polly.
Köp en påse lakritskola.
Lägg den bredvid Pollypåsen.
Vänta så länge du kan. Så där 3-4 sekunder skulle jag tro. ;)
Och vips så åker handen ner i kolapåsen i stället.
Lätt som en plätt!! // Heléne

/barbro sa...

Du vet väl vad Oscar Wilde sa? Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den. Vad är det för fel med att äta Polly?

Anonym sa...

Jag hetsäter också Polly eller lakritskola eller Dajm eller sega bilar eller eller...jag mumsar i mig allt så var glad att du håller dig till Polly. Kan alltså inte vara med i tävlingen// Skatan/Eva

/barbro sa...

Många här som tänker gult...
Apropå något helt annat tänker jag att du suger i dig Den Stores svar på blogginlägg:

5. Halvar | december 11, 2007 at 10:29 pm
Batman har åldern inne.
Ewa är för ung.
= den förfinade smaken kommer med åldern.

Själv är jag ju inte lika ung... Men då kanske man kan trösta sig med att ha god smak istället? Eller?

Ewa sa...

Underbara kommentarer i detta viktiga ämne, vänner - fortsätt så!
Barbro, menar du att du gillar lever? Redan? Sååå gammal är du ju inte?
Morotsslantar är uteslutet men jag ska ta Helénes och Barbros råd på stort allvar och se vilket som fungerar bäst...
Det är förstås inget fel med att äta Polly och jag vet att tandläkaren säger att man ska äta upp allt på samma gång men ändå. När man stjäl någons påse skulle man ju vilja lämna några kvar.

/barbro sa...

Feltänkt! Stjäl man en påse ska man äta upp allt och slänga papperet. Annars är man ju avslöjad direkt...

Ewa sa...

apropå att tänka gult...
;-)