lördag, december 29, 2007

pannkaksvallning?!

Mackan har på sitt alldeles egna, underfundiga sätt beskrivit dagens träningspass som pannkaksvallning på http://www.blogtown.se/blog.php?date=2007-12-29&id=mackan71. Sååå illa var det nu inte, och jag bortser från att hon kallar mig för ägg ;-)

Men faktum var att Skippo var helt i sin egen värld idag. Han brydde sig helt enkelt inte särskilt mycket om att hans matte hade andra åsikter. Han brydde sig inte ens särskilt mycket om långpiskan... Med lite trixande så tycker jag ändå att det blev skapligt bra. Det är lätt att fokusera på det som var dåligt och det är ju det man lär sig av. Men ibland behöver man för sin egen skull konstatera att det var en del saker som var bra också. Skippo föser t.ex. mycket bättre än vad han gjorde för bara någon månad sedan. Han har faktiskt mycket bättre attityd till djuren. Även om han låg på lite för mycket idag så bar han sig egentligen inte illa åt mot fåren, däremot lipade han åt matte.

Zeke körde ett par pass och han är som en duracellkanin nu. Hoppar och skuttar och är allmänt flamsig utanför fårhagen. Faktiskt kan man tro att han är en flat i en bc-kropp :o) Inne i fårhagen träder gudskelov Det Stora Allvaret in. Han går riktigt hyggligt nu. Han är lite för på men det kan jag leva med ;-) Plötsligt sitter de där 90-gradersflankeringarna som en smäck även i fråndrivningar. Tänk vad ett litet "du!" kan göra... ;-)

I morgon tränar vi hos Ewa. Då kanske de där flankerna är borta igen, men i så fall får jag be Mackan intyga att de fanns där idag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan intyga att ni gick SÅ fint!
Tack för idag. Ha ha, du är riktigt snäll som letar fram bra saker. Men ok. Jag håller med.
Lycka till i morgon.

/Mackan