onsdag, december 26, 2007

för lite julmat?

Jag tänkte att hundarna och fåren skulle få motionera av sig lite julmat idag. Avseende fåren borde det inte behövas med tanke på att träningsfåren endast äter hö och om inte Tomten varit ut och gett dem något extra så har de inte fått så mycket julmat. Hundarna har fått maten utspädd med lite av varje framförallt på julafton så de behövde kanske motionera? För egen del räknade jag kallt med att jag skulle kunna stå stilla mitt på fältet och vissla så jag var inte ett dugg orolig för att det skulle gå åt någon extra energi.

Julmaten som hundarna fått måste varit extremt energirik? och fåren verkade bestämt ha haft besök av Tomten? Undan gick det i alla fall :o) Zeke knallade omkring med bestämda steg och tog inga bromsvisslor i början men han repade sig bra och gick riktigt fint sedan. Bud förvånade med att gå kalasbra, igen! Tredje träningen på raken som han går som en klocka. En snabb klocka i och för sig, men satan vad han är rolig att träna när han är på det där humöret. Den långa promenaden igår verkade inte göra tassarna någon skada. Hans starter är så häftiga (jaja, inte de där när han flyger upp som en kanonkula!) när han verkligen börjar direkt från liggande. Han reser sig inte upp först utan börjar med att röra sig framåt samtidigt som benen rätas ut. Coolt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ewa
Jag har också varit ute och motionerat både får och hundar och mig själv, och även en häst.
Jag tycker att nu får vädret bestämma sig, ska det vara vinter eller nåt annat. Trist är det. Hästarna halkar omkring och jag också, för den delen.
Hundarna och fåren går riktigt bra, dom måste ha fått sugproppar av tomten. Har 5 härliga ungtackor att valla på.
Önskar dig inga flera bett men ett Gott Nytt År.

Anonym sa...

Ha ha, du måste nästan filma "börjar med att röra sig framåt samtidigt som benen rätas ut." så vi får se hur det ser ut.

Hmfr! Jag ångrar att jag tog bort helgarderingen! Vad hade jag vunnit?
Tur att du inte fick stelkramp! Finns en anledning att bc kallas "svartvita flugsnappare" i vissa kretsar...he he.

Vad spännande att du letar bappis! Ja är man van med ett helt gäng runt fötterna kan jag tänka mig hur tomt det blir.

Hälsar Mackan
PS. svarade i bloggen på det med fösningen. Fast jag surrar nog rätt mycket idag. Är lite bakis...jisses!