torsdag, oktober 06, 2005

Buds hälsorapport och Telia är rätt ok iaf ;-)

Bud har tränat igen idag. Det var ett tag sedan nu, jag har avsiktligt vilat honom för att få till en nystart med honom. Nu jäk-r ska det bli ordning på honom... Idag körde vi ett kort pass där det bara handlade om att gå sakta och att jag hade ordentligt med press på honom - tummen i ögat, alltså. Efter några minuters vimsande gick han kalasfint - visst, det vet jag ju att han kan - men problemet är ju att han inte orkar med att jag pressar honom. Nu körde vi tio minuter och han var verkligen jätteflåsig efteråt. Det är det som är hans problem; att hans hjärna inte orkar. Någon som har några tips på vad man kan göra? När han inte orkar psykiskt så tappar han ju huvudet fullständigt och jagar och härjar...
Tips mottages tacksamt!
Även om hans tassar inte kommer att hålla för tävlingsträning så mår han inte dåligt av träning - han får i alla fall arbeta med det som är bäst i hela världen...

Telia har kommit upp sig på min lista; från stort och ilsket minus till ett snyggt plus ;-) Jag har fått svar på min skrivelse om telefoninstallationen och förutom att de kompenserar mig ekonomiskt så var mitt brev vidarebefordrat till de högre cheferna och till ansvariga för kundtjänst. Heder till reklamationsavdelningen - som dessutom ringde upp och berättade vilka åtgärder de vidtagit. :-)

Inga kommentarer: