onsdag, oktober 12, 2005

kattjä-ar

Det finns dagar då mina katter är mycket billiga... idag är en sådan dag. Först tänkte Mette pinka i ett hörn i vardagsrummet, så hon åkte ut så att det visslade om det. Alldeles nyss lyckades systern Marit välta ner kaffebryggaren från köksbänken. Jag har ingen aning om hur hon bar sig åt, bara att det var kaffe i kannan och sump i filtret och att alltihop var blandat i en äcklig sörja på köksgolvet... *grrrr*
Det blev ingen upplyftande höstpromenad med hundarna idag. När jag kom hem från jobbet 18:30 var det mörkt. Att upptäcka att man är tvungen att slå på helljuset på bilen när man åker från (eller till) jobbet är lika deprimerande varje höst. Det får bli tidigare kvällar resten av veckan... Det är bra med kontorsarbete och flextid - man kan styra sina arbetstider själv. Idag var det några specialgrejor som jag behövde göra klart, annars är målet att hålla arbetstiderna till 07:30-16. Att gå hem klockan fyra på eftermiddagen lyckas jag sällan med men det blir lite plustid som man kan flexa av någon härlig eftermiddag när solen skiner ;-)
Nu är det läggdags. Det är inte klokt så trött jag är nuförtiden.... Höst-trött är ett bra ord.

Inga kommentarer: