fredag, oktober 21, 2005

helg igen

Hoppsan, nu är det fredag igen; ibland går veckorna snabbt... Jag är hemkommen från Örebro-konferensen med en hel del idéer och tips, det känns bra när man går från ett seminarium med ett fånigt leende på läpparna ;-)
Hussen jagar älg igen. Hoppas de har bättre tur med jaktlyckan och att vädergubbarna har fel; det kan inte vara kul att sitta still i skogen en hel dag med -2 och snöblandat regn :-(
Imorgon ska jag avhandla ett styrelsemöte i Södra Dalarnes Vallare (Bästa lokalklubben 2005!!!) och så ska Zeke få prova på Peters får. Jag hoppas att Peter kan titta lite och ge oss lite tips och tricks hur vi ska gå vidare. Jag tycker ju att Zeke är så fullständigt fantastisk i vallningen, så det kanske behövs att Peter tar ner mig på jorden och hjälper mig se vad vi behöver jobba med.... ;-) Jag är löjligt nyfiken på att höra vad en neutral person har att säga om min "juvel" (nåde den som säger något negativt! ;-) )
Juvelen ifråga har inte träffat får på ett tag igen (en vecka) , men vi tar det varsamt. Matten kommer ju så sent från jobbet att det redan är mörkt, så vi hoppar över träningen i veckorna.
Förhoppningsvis kan Bud också få chansen att träna hos Peter. Det är så roligt med honom, nu när han börjat piggna till så upptäcker jag en "massa" kvaliteter som han hade tidigare - som jag på något sätt glömt bort. Nu när han börjar orka bättre känner jag med ett visst igenkännande igen min hund i så mycket... Han är verkligen en hjälte! Nu när han mår bättre inser jag hur dåligt han verkligen mått och han har verkligen försökt göra sitt bästa hela tiden...
Nu ska vi kolla Idol...

Inga kommentarer: