söndag, oktober 16, 2005

söndag kväll

Jag har paketerat älgfärs, det blev inte så mycket i år. Jägarna har inte haft någon stor jaktlycka och det innebär att jakten inte är avslutad. Som det låter nu kommer jag och hussen inte att tröttna på varandra de närmaste helgerna heller... Dessutom gick vi på långpromenad i det fullständigt ljuvliga höstvädret; promenad med fyra hundar går bra, men när två ska vara kopplade förbi gårdar med andra hundar etc. blir det lite körigt. Ingen av våra hundar är särskilt bra på att gå i koppel ;-) i alla fall inte samtidigt :o)
Nåja, vi hade en härlig tripp och matte fick lite frisk luft. Det var välbehövligt eftersom gårdagskvällen slutade med en oplanerad (men rolig) rockabillyfest på byns pizzeria (!). Det kändes i huvudet idag, om man säger så...
Jodå, vi har tränat lite också. Jag körde ett pass med Bud och nu börjar jag känna igen honom igen :-) Han orkar med trilskande får och att jag bråkar när han blir ivrig. Dessutom lyder han mycket bättre. Det är lite frustrerande att jag inte fattade direkt att något var väldigt fel när han förändrades så drastiskt, men nejdå, matte trodde bara att han var olydig och bråkade ännu mer... "Smart" *ironisk*
Nu väntar en ny arbetsvecka. Tisdag-onsdag ska jag till Örebro på konferens. Hoppas att det blir givande, programmet såg bra ut i alla fall.

Inga kommentarer: