söndag, juli 16, 2006

trött

vi har haft en jobbig helg. Två dagars internationella fårtävlingar i Hedemora, jobb från morgon till kväll. Även om jobbet i sekretariatet flöt på jättebra (tack personalen!) så är man ändå ständigt på helspänn från tidig morgon till sen kväll.
Nu har jag i alla fall lagt in resultaten på Vallreg så nu ska jag mata hundar och inta ryggläge. Idag har det varit nästan 30 grader varmt så jag har blivit fläckvis solbränd också, men mest blev jag trött...
Riktigt skoj var det att både Gunnel och Viktoria kvalade in till finalen i SDV Cup och fick visa upp hundarna på en stooor dubbelhämtsbana där de slutade tvåa och trea, grattis tjejer!
De flesta tävlande verkade vara nöjda så nu får vi smälta intrycken och summera våra erfarenheter.

Lite släktträff har det också varit, Zekes syster Selma och brorsan Mysak återfanns i publiken. Zeke var med och var publik igår och Bud var med i dag; de hanterar en hel dag i bilen lite olika... Zeke kopplade av och sov långa stunder, eller viftade på svansen till passerande människor. Bud har följt varje ekipage (drygt 40 st plus finalen) med stort intresse och har haft koll på varje fårflock från bilen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv! för att allt flöt på så bra. Och det beror väl på organisatören!!
Jag träffade även Zekes brorsa från Göteborg som är på besök i sitt "föräldrahem".
Hälsningar Inger

Anonym sa...

...och jag tyckte det var kul att få se vem du var! Hoppas att du snart kan börja tävla med Zeke och jag med Ace, så kanske vi ses i verkliga livet lite oftare!

Båda hundarna verkar ju vara lovande och göra framsteg, så vi är nog snart där.

Hälsningar
Britta och Ace