torsdag, juli 27, 2006

vad gör Bud i bilen???

Förra veckan när Bud var med i bilen på vallningskursen trodde jag att han hade blivit biten av något då han var mycket öm i en tass och lite svälld och varm. Morgonen efter var hältan borta och sedan har jag inte tänkt mer på det. På kursen ikväll hände det igen!!! När jag skulle plocka ut honom för att träna lite satt han och höll upp en framtass i luften och ville inte gärna sätta ner eller stödja på den. Mycket märkligt! Den här gången var han ännu mer halt än förra veckan. När vi kom hem var han bättre men markerar fortfarande... Jag fattar ingenting! Enda vettiga teorin är att han gjort illa sig på nätet i buren (fastnat kanske?) och slagit upp samma skada idag. Annars händer det märkliga saker i Husby, det har ju aldrig hänt förut och Bud har tillbringat ganska många timmar i den där buren.
Nu hoppas vi bara att det läker som det ska, vad det nu är. Flitiga läsare kanske funderar i samma banor som mig; att det är ytterligare en möjlig orsak till att Bud var så flåsig när vi tränade i helgen - han kanske hade ont i tassen fortfarande?

Zeke tränade mycket bra hos Gunilla, nu är han stormtrygg i den miljön och det finns ingen osäkerhet eller stress i honom - bara pondus och en massa arbetsglädje :)

Inga kommentarer: