fredag, juli 14, 2006

tävlingdags, Zeke och Sigvard

är det i helgen men inte för mig och Bud. Vi bidar vår tid ;-) men det skulle ha varit väldigt häftigt att starta i våra internationella tävlingar som går i helgen. Gails omtalade "lilla Skottland" kommer att vara tävlingsplats och där finns det gott om utrymme. På söndag eftermiddag är det final: Dubbelhämt 650 m och 600 m drivning... Det ska bli skoj att se!
Jag är funktionär hela helgen. Jag har haft tur (kanske lite skicklighet också?!) och fått tag på bra personal till mitt ansvarsområde - sekretariatet, så jag är lugn, men det har varit jobbigt att få folk att ställa upp och jobba i de andra grupperna... Tråkigt när det är några få som drar väldigt tunga lass :-( Nåja, vi får utvärdera arrangemanget i efterhand, nu är fokus att göra fina tävlingar.

Zeke har tränat ett par pass efter kursen i måndags och den lille rackaren har hittat en växel till. Kul! Lågväxeln som han hade på kursen lämnade han där ;-) - här hemma pinnar han på riktigt fint. Men lägger jag honom för ofta och använder lite hårt kommando blir han genast lite tveksam och frågande, men det är jag bara glad för. Det är ovant med en hund som verkligen tar åt sig när jag korrigerar...
Nu sitter vänsterhämten! I alla fall på hemmaplan. Nu syns det att han vet vad det handlar om och han söker sig långt ut och fortsätter på sin båge även om fåren rör sig lite. Till höger behöver han fortfarande lite hjälp men när han får det ser det precis lika fint ut. Gullepojken! När han var valp och jag sade att "han är inte alls min typ" så var det någon som sade "han kommer bli din typ". Erkänner! Du hade rätt :-) Tur att man kan ändra sig!

Sigvard Bernadotte är leveransklar nu. Det kommer att bli ohyggligt tomt efter den lille krabaten, men det känns lite lättare att skicka iväg honom när jag hittar små spår efter honom - han är uppenbarligen inte rumsren ännu. Nu lutar det åt att vi sparar en ny kattunge, två veckor nu, som jag försöker sälja in hos en arbetskamrat. Han är så ful att han bara måste få bo hos dem ;-) Napoleon Bonaparte tror jag blir ett bra namn på honom. Bildbevis kommer.

Nu ska jag stöka undan lite. Gunnel kommer och bor över i morgon - hoppas vi hinner träna och ljuga lite.

Inga kommentarer: