onsdag, februari 04, 2009

Doris?

Hussen har ibland vissa likheter med Dynamit-Harry. Idag öppnade jag en öl i köket (eftersom nämnda Husse bantar så tänkte jag att det är bäst att jag dricker upp dem, "inled icke din nästa i frestelse" ni vet). Då hörs från andra änden av huset "ahh, musik!"
Om han är Dynamit-Hussen så kanske jag är Doris?

En annan Doris är en bordercollietik som jag inte sett. Men hon har en bror som heter Tim och som tränar här ibland. Han är en kul kille! Idag hade han en bra minnesbild och började mycket lugnare än förra träningspasset. Nu börjar vi sätta system med rätt ljud på rätt rörelse, små krav med en hel del stöd och vi börjar städa bort små egenheter som lätt kan bli ovanor. Just nu ser han ut att vara en flankerande hund men ibland fastnar han i något. Eye? kanske. Ungdomlig intensitet? kanske. Vi får se. Det ser bra ut med honom.

Nu ska jag gå och natta hundarna och titta till H...arry, nej, Hussen ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ahj, inte snällt att spela sådan musik för en "inte dricka öl, måste banta, men det är ju det godaste som finns" människa. Pratar efter egen erfarenhet då jag kan höra en chokladbit brytas på flera km. Vanheden ja?
Tror jag vet vem.
-Lysande Zeke, lysande Rom.
Måste bli er publikfavorit. Eller vad säger du, Ewa J?? #fniss, fniss#

Ewa sa...

ja vad säger du Ewa? *skrattar hejdlöst åt synen av Ewa som gör ett Vanheden-steg i vallhagen*