måndag, februari 23, 2009

perfekta förhållanden

Nej, fotoförhållandena är inte perfekta så ni får ge er till tåls ytterligare en dag eller två...
Däremot tog jag ut fyrhjulingen idag och drog en repa uppför backen med en glad och mycket dyngluktande Zeke bredvid. Han pinnade på riktigt bra trots att han fick pulsa i snön, det var riktigt slirigt för den fyrhjulsdrivna så jag förstår att den fyrbentdrivna var ganska trött på slutet.

Före fysrundan hade vi mockat och halmat åt tjurarna och jag blir bara så imponerad av Zekes nya självförtroende. En tjur som försöker finta och smita förbi; Zeke parerar helt lugnt - han skyndar sig inte ens utan hittar ny position och flyttar tillbaka tjuren. Bara så. Den enda som blir stressad är jag som tror att han inte ska hinna/orka men idag lyckades jag hålla tonläget på en bättre nivå. Det tar sig ;-) Jag gjorde något dumt i fredags; gick in till tjurarna när jag var ensam hemma - utan hund. Ja, det var inte jättesmart men jag tänkte att jag skulle hinna under tiden som de åt kraftfoder... Jag behövde bara visa mig i lösdriften så började en av dem att böla olycksbådande... Det gick bra (jag stack honom i nosen med högaffeln när han tittade åt mitt håll) men då insåg jag vilken skillnad hunden gör...

Imorgon tror jag kan bli en bra dag. Fettisdag och Mästarnas Mästare... Tror ni att Majsan genomskådar mig om jag ringer och säger att jag saknar henne?

För resten, apropå fet... De där pås-såserna där det står att pulvret ska vispas ut i 1 dl vatten och 1 dl mjölk... Det går precis lika bra med vispgrädde :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du lever verkligen farligt Ewa. Och ikväll får du gråta framför TV:n kanske./Mona