torsdag, augusti 13, 2009

felprioriterat?

Jag borde ligga i min säng och sova gott bredvid Hussen och Barbapappakatten som snarkar ikapp där inne, men dels behövde jag skörda lite på mina odlingar i Farmville och sedan kom jag på att det vore ondsint att inte ge er den här länken.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_GB-glassar#A

Vilken guldgruva för en glassnostalgiker :-) Alla GB:s glassar i bokstavsordning... Det skulle bara ha varit en beskrivning av smak och form också i de fall man möjligen glömt någon...
Boccia låg på GB:s 10-i-topp i flera år när den var ny på tidigt åttiotal men sedan dök den från listan och försvann ur sortimentet - den saknar jag
Smack. Var inte det den som smakade smörkola? Den hade jag glömt.

3 kommentarer:

Linda sa...

Ska man nostalgitrippa så ska man göra det ordentligt ;)

http://www.gb.se/nostalgi.asp

Strössel sa...

Cassata-pinne.... Den finns inte mer, men den har lämnat outplånliga spår i min uppväxt. Snyft. :-(

Ewa sa...

uuuuuu, Cassatapinne. Den minns jag med fasa.

Linda, var tror du jag hittade informationen om Boccia? ;-) underbar sida...