tisdag, augusti 18, 2009

resfeber

Vaknade i morse med huvudvärk och var frusen. En magnecyl och en kvart till i sängen botade det värsta så att jag kunde åka till södra länsdelen och ha de planerade medarbetarsamtalen. Att bli sjuk nu vore definitivt inte bra, på torsdag kväll hoppar vi på tåget och sedan väntar en härlig (hoppas jag) semester.

På väg hem tittade jag in på Haglöfs outlet och det var ett bra (men dyrt) infall. Hittade ett par regnbyxor för 350 kr som hade ordinarie pris 1000 kr och ett par stretchiga och väldigt sköna byxor som var nedsatta från 1600 kr till 600 kr för att det fanns färgskiftningar i dem - som jag inte ens hittade...

Imorse hade kalvarna forcerat stängslet mellan hagarna igen och på grund av mitt fysiska tillstånd och eftersom jag hellre tillbringade den där extra kvarten i sängen istället för att laga staket så plockade jag helt sonika ner det, så nu är det sambete med tre djurslag i vår hage. Två hästar, ett trettiotal får och sex tjurkalvar delar hage nu. Chrissan är drottning över yterligare några individer och hennes ego blir bara större och större :-) Till helgen kommer det förhoppningsvis en spekulant och tittar på henne. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig och att hon får ett nytt bra hem, även om det betyder att Tintos dagar är räknade. Men det är de i alla fall, det finns ingen anledning att hon ska vara ensam sista tiden i livet och vi har redan bestämt att hon inte ska behöva gå igenom en vinter till. Hon har ju faktiskt fyllt 30 år och var egentligen redan utdömd innan hon flyttade hit. Men det kommer att kännas konstigt att inte ha någon häst sedan...

Inga kommentarer: