torsdag, augusti 27, 2009

tillbaka till matlådan

jaha, så var det roliga slut. Från fem dagar med obegränsat med god mat och stora dessertbord var det tillbaka till matlådan idag. Det kändes väl sådär, men i övrigt var det förstås skönt att vara hemma igen. Vi har haft det helt fantastiskt och det kommer förstås en rapport och några bilder här så småningom. Idag har jag prioriterat annat; tvätt, matlagning och hundträning till exempel. Zeke och jag ska till Åtvidaberg till helgen och jag kände att vila sig i form inte riktigt varit vår grej tidigare så han behövde dammas av ;-)
Det skadade inte. Han kändes verkligen dammig... och han blev väldigt trött. Får kolla honom i morgon - hoppas att han är ok.

Rom fick också en genomkörare. Han hade ingen aning om vilket som var höger och vilket som var vänster men hittade tillbaka efter en stund. Hans träning var annars av det kassa slaget; han gjorde en ful inrusning som jag inte sett på länge och han kändes lite off. Nåja, nu är han avdammad så vi får väl träna på med honom om det ska bli någon ordning. Jag avslutade med att låta honom fösa kalvarna en bit och i början var han loj och ointresserad - fåren var roligare, men efter en stund och ett bett i en nyfiken näsa gaskade han upp sig :-)

5 kommentarer:

Ewa sa...

debuten på film:
http://www.youtube.com/watch?v=HURjle7MNZM

Anonym sa...

Härlig film! Tror jag det att hundarna blir dammiga, så som du är ute och far ;-)
Kul att du är hemma igen.
Har saknat dina bloggrapporter.
Skräddars

Anonym sa...

Välkommen hem! Nu är det min tur att ha semester. Har jobbat hela sommaren så nu ska det bli skönt att åka till Härjedalen med mina hundar.
Ewa o Tea

Mackan sa...

Hoppas det inte är något fel på Zeke och lycka till i helgen!

Ser fram emot bilder från er resa!

Anonym sa...

Lycka till på tävlingarna!!!
Kul med rapporter om du skriver ngt från Åtvidaberg :-)
Lottie