tisdag, augusti 11, 2009

helt värdelös!

Egentligen gillar jag inte när bloggare talar om hur värdelösa de är eftersom det mest är ett rop på kommentarer typ "jo du är en vacker och intelligent människa" "du är inte alls oduglig, du är en fantastisk person" och så vidare. Nja, om ni envisas så visst FÅR ni kommentera.

Jag kanske är bra på andra saker, men någon svampplockare av rang blir jag aldrig. Idag har hela familjen Samuelsson-Johansson (visst är det snyggt som dubbelnamn?) varit på en lång skogspromenad utan att se en endaste liten kantarell... På vägen hem hittade vi ett helt gäng, precis i diskeskanten till grusvägen. Vadå svampskog? Vi hade i alla fall trevligt och Scott hittade många spår...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen i värdelösa svamp plockare klubben ;-)
Fast jag brukar muta en kompis som e med i "värdefulla svamplockares klubb" med hundshampo så byter vi ...
Väldigt smidigt med tanke på att jag oftast fått shampot helt gratis ;-)
I kväll blir det storjobb för Zas å Billy. En hundlös får ägare ska plocka in en stooor flock på stooooor mark för vaccinering. Ska bli intressant att se om underhålls vallningen på pipplorna även underhållit fårvallningen ;-)
Blir ju Zas som för göra största jobbet eftersom "den gamle" får va rädd om ryggen. Skriver mer om hur det gått senare eller i morn.
Ha de gott där upp i norr,
Kitty

/barbro sa...

Jag är också urdålig på att hitta svamp. Har en liten teori om att jag aldrig lärt mig leta, eftersom jag inte tyckte om svamp när jag var liten. Å andra sidan är jag inte jätteförtjust nu heller, så det gör inget...

Ewa sa...

det låter som en bra (bort)förklaring. Det fanns ingen svampplockarkultur i min familj när jag växte upp :-)