söndag, januari 13, 2013

ansträngande

Jag har ägnat dagen till SDV:s styrelsemöte. Som vanligt en trevlig tillställning med högt i tak och många skratt, men framförallt bra diskussioner och bra driv. Vi förberedde årsmöteshandlingarna och det är mycket man ska tänka på... jag var ganska trött i huvudet när jag kom hem. Hjärnan får jobba på högsta växeln på jobbet under den här intensiva perioden när de sista justeringarna ska med i förra årets bokföring och allt ska kommas ihåg... och så fick stackars hjärnan inte vila idag heller.

Eftersom min hjärna var trött och det var riktigt kallt och halt och mörkt ute bestämde jag mig för att även hundarna skulle få lite hjärngympa. Löpband fram, med andra ord. Den här gången började jag med Trams-Rom som trots ganska många (nåja, några stycken i alla fall...) tillfällen fortfarande blir uppspelt och stirrig och tramsig när bandet rullar. I ett anfall av beslutsamhet bestämde jag mig för att det var nogtramsat och det var säkert inte jättesmart att på skarpen tala om att nu fick det bli skärpning, men chansningen höll och i slutet av passet skrittade han en kort stund utan att verka allt för hysterisk :-) Kortkort pass med Zeke men nej, trots koppelvila senaste veckan är han inte alls ok. Sedan var det Scott Drevers tur och döm om min förvåning när han knallade på en bra stund och viftade glatt på svansen... Sedan fick Bud testa lite men det var mest för någon slags rättvisas skull, han har ont i tassarna och kroppen efter gårdagens stora arbetsinsats. Så in med Rom igen och minsann, bara lite trams och sedan skrittade han på igen. Ibland är det rätt att följa magkänslan :-)

Nu är det dags för rastning och nattning. En vecka i bokslutsträsket kvar, sedan ser jag ljuset :-)

Inga kommentarer: