söndag, januari 27, 2013

En helg i kärlekens tecken

... eller inte. Någon kärlek har ännu inte uppstått. Petra och Phee kom i fredags och vi har haft en trevlig helg med lite träning, promenader och rätt mycket gloende på ett par hundar som leker och busar, alternativt strosar avslappnat omkring på gården...
Idag åkte Petra hem och lämnade Phee några dagar så får vi se om det blir något. Nu på eftermiddagen började Phee flirta ganska ohämmat men Rom är fortfarande sval och nonchalant. Jag hoppas han vet vad han gör...

Fina valpar skulle det kunna bli



********




Nåja, nytt försök i morgon.

Rapport från "fjollan" Zeke som i alla fall haft tillräckligt med drift kvar för att gäääärna vilja umgås lite med Phee. Idag har han kommit på att bästa utsiktspunkten är köksbordet (!) Jisses! Men om det är kärleken, mitt önsketänkande eller helt enkelt bara sanningen vet jag inte - men han rör sig smidigare, tycker jag :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han kanske bara spelar svår ;-) /Helene

Petra sa...

Han gambler....hmmm undra om jag ska utveckala det när jag ska namn ge kullen.... ;)! (om han nu kan vet vad som förväntas =O!)