fredag, januari 04, 2013

gymkort?

Så här efter nyår köps det gymkort på löpande band, nu ska det tränas och dyrt är det... Inte behöver man sådant som någon form av bonde. Det ger inte bara träning, det är dyrt också. Men man får i alla fall något påtagligt för pengarna...
Idag svischade det till i plånboken och på kuppen fick jag lite träning - i synnerhet som jag inte hade något passande mynt till vagnen på Granngården.
Mineraler till tjurarna, hink 22 kg
Mineraler till fåren, hink 10 kg
Saltstenar, kartong 6 kg
Kattmat, säck 10 kg
Kattsand, kartong 10 kg
Matkasse till husfolket - okänd vikt

Dessutom köptes lite fredagsmys i form av hundtugg och så en förpackning Seraquin till Bud. Pust!

Apropå Seraquin, någon bloggläsare som har erfarenhet av det kontra grönläppad mussla? Bud har ätit Seraquin i flera år och jag har märkt en klar försämring när han av olika anledningar inte fått sin dos. Nu i höst hörde jag att grönläppad mussla ska vara bättre så jag har provat den ett tag - och de senaste veckorna noterat att han haltar till och från. Nu går vi tillbaka till Seraquin och hoppas att han blir piggare igen - så att det inte är ålderdomen som kommit ifatt honom?





3 kommentarer:

Vall-Ewa sa...

Jag har hört att nyponpulver är bra. Provar nu både på oss människor och hundar.
Tea har ätit Bioglucamin ända sedan hon var 2 år för sina höfter.
Hon är snart 10 år och aldrig haft problem eller varit halt.
Tror musslan finns med i hundfodret.

erica sa...

hmmm.....fast jag är bonde så måste jag säga att börja på gym är det bästa jag gjort på länge!!! längesen jag kände mig på så gott humör som jag gör efter det, så det är det värt, även om det är svidande dyrt... :)

Ewa sa...

Åh Erica, jag är nog lite avundsjuk på er som kommit igång med träning och tycker det är kul. Det är ju så tråkigt! Har oerhört svårt att hitta motivation.