tisdag, maj 05, 2009

hur man använder en Evert

pallen Evert är mina nya koner. Jag ställer upp Evertar med fem eller sju meters mellanrum och jag har gjort en kort korridor och sedan en 90graders vinkel. Sedan gäller det bara att hålla sig på den berömda Linjen, den där som jag endera glömmer för att jag tittar på hunden, alternativt bara glor på linjen och släpper igenom dåliga rörelser hos hunden...
Fråndrivningar och framdrivningar har det blivit. Det är väldigt mycket lättare om man har en korridor än om man bara har ett grindhål att sikta på...

Svårare än så är det inte. Den största förändringen sker förstås i min hjärna när jag plötsligt bestämmer mig för att fårskrällena SKA vara kvar på linjen, och inte bara gör tafatta försök.

Dålig utdelning på lammfronten idag. Bara en och han är inte pigg. Eller jo, han är pigg men benen bär honom inte riktigt. Han har fått ett par små doser selen, han har ätit och nu är det inte mycket mer att göra än att vänta och se. Nu på kvällen tog han sig upp men balans och motorik verkar inte vara hans starkaste sidor. Hans mamma tar väl hand om honom så det finns hopp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ahaaa trodde du körde slalom eller nått ;-) men det kanske du gör det med ju ... Låter ju vettigt, IKEA kanske vill sponsra ;-) de måtte ju sälja en himla massa Evertar nu.
//Kitty

Anonym sa...

Ja, man kanske ska köpa några Evertar, det kanske går bättre med vallningen då.
Lammungen blir säkert starkare när han får vara igång ett tag. Du gav väl inte för mycket Selen, det ska bara vara en knivsudd.(säger den här besservissern). Fick "outopi" i ordverifiering, felstavning?/Mona

Ewa sa...

jo Mona, jag gav kanske för mycket selen... Han överlevde inte :o)
Tror dock inte att det berodde på selenet, men det var värt ett försök