fredag, maj 08, 2009

vålnad i månskenet

I skenet från fullmånen framträdde den tydligt. Med sin vitaktiga kappa och stirrande blick passerade den gårdsplanen. Varje natt vid samma tidpunkt. Lika snabbt som den dök upp försvann den in i skuggorna.

Jodå, jag är fortfarande uppe och kutar och kollar till fåren på nätterna. Bara sju kvar som ska lamma nu. Iklädd frottémorgonrock och gummistövlar hastar jag över gårdsplanen om natten, för det mesta får jag somna om. Inatt blev det ytterligare en lammunge så då blev det ett nattpass. Nu känner jag mig ganska sliten, det ska bli skönt med lite sovmorgon i morgon, förutsatt att det är lugnt både inatt och imorgon bitti förstås... Bara en vecka kvar sedan är det färdiglammat för i år :-) Det är nog tur, idag rörde jag ihop begreppen och var helt övertygad om att det skulle vara 18 lamm. Stackars Majsan letade och letade men hittade bara 17. Hussen fick kolla listan och visst skulle de vara 17. Ska nog gå och sova nu ;-)

1 kommentar:

Eva sa...

Ungefär samma här... fyy vad jobbigt med lammning! Men roligt också förstås... Hoppas mina också är klara om en vecka! :)