måndag, maj 11, 2009

pustar...

Det är mycket nu... Tur att en semestern hägrar, jag kommer att behöva den :-)

Igår var jag och Zeke på träningstävling i Lillkyrka. Jag fick samåka med Tea-Ewa och Lexa-Heléne, vilket nog var tur. Om jag skulle åkt själv hade jag absolut blivit hemma. Jag var ganska trött och sliten innan jag kom iväg - lite försenad eftersom såmaskinsinställningarna behövdes ses över. Så´nt är livet för en bonde. Iväg kom vi och tur var väl det. Det var en riktig toppendag med gott fika, härliga kamrater, banbygge, träningstävling i både IK-1 och IK-2, jobb i djurhantering och utställning och sedan korvgrillning på slutet. Suveränt ordnat!
Det är nyttigt med tävlingslik träning och att dessutom ha en domares hök-ögon på sig. 82 poäng i Ik-1 och 87,5 (!) poäng i IK-2 stretade vi ihop :-)
Det var många fina unghundar som ställde upp och gjorde riktigt fina rundor. Där har verkligen klubben återväxten säkrad :-)

Jag blev lite stressad när jag hörde att det spöregnade hemma och mina små lamm som var ute på bete... Tack och lov gjorde Hussen och Bud en behjärtansvärd insats och tog in hela gänget. Imorse var det fyra grader varmt och spöregnade så idag har de varit inne. Det är fortfarande lugnt på lammfronten, jag får väl påminna dem om att tiden går ut på fredag så sedan ska de vara klara. Skönt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ni var jätte duktiga!!
Och väl värda var enda poäng. (Liksom kommande semester)
Grattis kram/ Heléne

Anonym sa...

Men det var väl skönt att kunna konstatera att hussen fixade biffen även utan matmora hemma ;-)
Blir såååå avis på allt ert vallande, vill med ju ;-) snart kanske ;-)
Kitty

Anonym sa...

Det är lysande Zeke och Ewa.

Ewa o Tea (Vanheden)