lördag, maj 16, 2009

tågblogg

Nu är jag på resande fot igen. Tåget går till Köpenhamn, kanske skulle jag glömma att hoppa av i Nässjö? På något sätt känns Köpenhamn något mer tilltalande än Tenhult ;-) Styrelsemöte väntar och det blir en lång dag innan jag är hemma igen, men jag ville gärna ta mig hem utan övernattning så det blev en kreativ bokning via mycket tidig avresa till Västerås.

Fårskrällerna verkar ha gått i strejk. Inga lamm och inte ens den tvärtjocka 502 ser ut att vilja lamma. Det betyder förstås att jag har en större träningsgrupp än planerat. Det kan väl möjligen komma någon eftersäntare i helgen men annars är lamningen klar för i år nu. Skönt!

Igår fick kalvarna komma ut. Det norrlänska lugnet verkar genomsyra dem, de var lugna och coola och nu hoppas vi att de lärt sig att man ska akta sig för elstängsel.

2 kommentarer:

/barbro sa...

Köpenhamn låter rätt trevligt. Det gör inte Tenhult...

Anonym sa...

Jamen så klart Köpenhamn ju, ring när du e framme så tar vi en fika ;-)
Ha en fin helg,
Kitty