torsdag, februari 17, 2011

gris med tonartshöjning


igår köpte jag en rosa latexgris till Rom. I morse skrattade jag hejdlöst åt grisen, så det var ett bra köp.
Bakgrund: Rom är en väldigt glad hund. När han ska få mat är han gladare än vanligt och då måste han ha något i munnen. Det är då kattungar, vuxna katter och annat hänger löst.
För det mesta hämtar han sin pipåsna eller en katt...
I morse tror jag att hans nya rosa gris grymtade i tjugo minuter. Rom låg i biabädden och tuggade och kastade med den och var en väldigt nöjd hund. När jag hämtade hundmatskålarna hörde jag att grisen bytte tonart :-) Rom började plötsligt glad-tugga på den och det blev ett helt annat ljud.

Så lättroad är jag ibland...

För att ha så korta ben kan vi konstatera att Scott Drever har lång räckvidd. Idag har han lyckats stjäla en nästan tom matlåda som Hussen ställt så långt in det gick på en bänk. Vad det var i lådan? Fläskben :-( Nu blir det spännande att se hur det går...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken häftig gris !! Jag vet att Vic har en gris som följeslagare och nu även Rom. Kanske Kim MÅSTE ha en GRIS !!!
Kram från "mormor"

Ewa sa...

ja du mormor, det är dags att ställa sig i grisledet nu :-)