lördag, augusti 25, 2007

comeback

Idag letade jag på fotbollsskorna på vinden och tog sikte på Skedvifotbollens dag och veteranmatch mellan damer och herrar. Jisses, vilken dålig kondis jag har (inte helt oväntat) och jisses, så roligt det var!
Alltså, att jag har dålig kondis visste jag. De där löparskorna jag köpte i våras har jag använt en gång (och då promenerade jag för att kolla att jag inte fick skavsår) och rört en fotboll har jag inte gjort på ett par år - eller kanske tre... Men det är fascinerande att hjärnan ändå tror att man ska hinna upp de där löpbollarna och att man ska hinna före i den där närkampen ;-) kan det vara någon slags förnekelse eller vad tror ni?
Roligt var det i alla fall och en stund i andra halvlek glömde även benen bort hur trötta de var. Märkligt hur lätt det går att springa när det är en boll inblandad, när det är så otroligt tungt annars. Om jag ska vara med nästa gång ska jag minst dubbla träningsdosen innan - det är ju inte så svårt ;-)
Undrar hur mina ben kommer att må de närmaste dagarna?!

Inga kommentarer: