tisdag, augusti 14, 2007

utmanad - och val av ämne

Mackan www.skippo.org vet precis vad jag tycker om utmaningar, men den här gången skrev hon så fasligt snällt om mig att hon nästan är förlåten.
Jag har alltså blivit utmanad.
Man väljer ut och skriver om fyra bloggare eller personer med hemsidor som inspirerar. Dessa fyra blir i sin tur utmanade att välja ut fyra sådana bloggare/personer att skriva om.
OK.
Hemsidor som inspirerar...
Anita på http://anitasbordercollielya.sida.nu/ bloggar om hundar och om sin cancer. Allt med samma livsglädje och optimism. Härligt och smittande!

Lottie på http://www.peze.net/somollis/svenska/svindex.htm Hennes hemsida är fantastisk. Alltid uppdaterad, massor med information och en gästbok där hon levererar latest news. Skriver underhållande och både med glimten i ögat och en del jävlar anamma ;-) Jo, det handlar om hundar...

Kitty på www.hundtrim.nu Inte bara för sina roliga blogginlägg och betraktelser utan även för härliga kommentarer i min blogg.

Eva på http://torbjorntrav.nu/ (hundsidorna förstås) skriver med en härlig ton. Att hon dessutom är fantastiskt duktig är nog så inspirerande.

Jag har många på min dagliga internetrunda som jag skulle kunna nämna, men Mackan själv skulle gott kunna få tillbaka stafettpinnen. Hennes vetenskapliga beskrivning av harkrankar lämnar ingen oberörd... Heléne på www.elgemyr.se är redan utmanad - ja, det handlar om hundar där också och något säger mig att den store Halvar http://halvar.wordpress.com/ inte gillar utmaningar.

Det där med ämnen i sin blogg är intressant. I den här bloggen handlar det väldigt mycket om hundar (nähä?) men ibland händer det ju att jag intresserar mig för något annat. Som till exempel den där gången när jag funderade över varför man mäter torktumlarens kapacitet i "kilo torr tvätt". Hur ska man kunna veta hur mycket tvätten väger när den är torr, den är ju absolut blöt när den ska i tumlaren??? Omedelbart fick jag reaktionen "nu har Ewa extremt tråkigt, har hon inget bättre att fundera på? Gå ut och träna hund istället för att fundera på det där". Nu när det är väldigt mycket hundämnen så kom kommentaren "gör människan inget roligt?" Öh? Jo, hela tiden ;-)
Eftersom mina blogginlägg är extremt dåligt förberedda, jag skriver verkligen vad som faller mig in, så blir det mycket hund. Det är vad som är närmast till hands just nu ;-)

Apropå roligt så hade vi kurs igår igen, men det får ett eget inlägg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi jag tänkte som du skriver... ööö en utmaning igen vad KUL (inte)... Men DETTA var ju faktiskt KUL! Tar tag i det i morrn - just nu har jag fullt upp med att läsa.
Spencer hälsar! :)

Anonym sa...

Din känsla är rätt. Vet inte riktigt varför jag inte gillar det, men tror att det har att göra med att jag vill skriva spontant, fritt, utan i förväg uttänkt ämne. Låta varje mening föda nästa mening, bli överraskad av det man själv skriver, plötsligt se tankar som man inte annars visste att man hade.