onsdag, augusti 29, 2007

fem betraktelser ur livet

1. om man ska träna hund ska man gå ut före kl nio på kvällen för sedan är det mörkt
2. om man spelar fotboll helt otränad får man träningsvärk i minst fyra dagar (förmodligen mer)
3. det är skönt med nya, hela sulor i farmarbootsen när originalsulorna bara korvar sig under hälarna
4. det är fortfarande augusti i almanackan och inte ens jag har varit barbent de senaste två dagarna. Fatta hur kallt det är då!
5. om man har tillräckligt fula blåmärken på armarna efter en spannmålsskruv tror delar av omgivningen att man blivit misshandlad

om jag hade varit angelägen om att få hit många läsare skulle rubriken varit "sex betraktelser ur livet" istället. Eller ännu hellre "sexbetraktelser..." Men jag säger som Halvar http://halvar.wordpress.com/: Det är ni som återkommer som räknas :-)

Förresten var dagens träning väldigt mycket bättre än gårdagens. Så det så!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha, vilka fina betraktelser du har gjort! Gav mig verkligen en liten skratt-stund. Tackar man för. Jag själv har för tillfället bara en egen livs-betraktelse = Om man ändrar visselsignaler för tredje gången på kort tid för sin hund, är det mycket svårare för hunden att hänga med.....
Meril.

Ewa sa...

Den insikten är inte att leka med...

Anonym sa...

Hej Ewa,

om jag förstått allt rätt räcker det att jag dyker upp ca 11.00 på lördagen?

Grääs ägare

Ewa sa...

Ja det blir bra, Kicki! See you then!