torsdag, augusti 16, 2007

kalas

Mycket litet kalas hade vi idag. Majsan, min bror och svägerska har varit hit och uppvaktat den numera mycket gamle Hussen. Nåja, i jämförelse med andra tvåbenta i det här hushållet är han fortfarande mycket ung ;-)
Om någon funderar på att komma och fika så bör ni passa på nu, det finns lite fikabröd kvar och det tillhör inte ordinarie sortiment på den här gården.

Tam hostar fortfarande men har fått tillbaka aptiten. Det får bli ett samtal med Sören imorgon, jag fick inte tag på honom idag och det kändes inte akut. Lite orolig är jag att det är hjärtat som spökar...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till hussen en dag efter
@-->---
Så trist med hostan, kan det va "vanlig" kennelhosta?
Lite ljummig hönsbuljong brukar vara mumma för hostiga hund halsar.
Oavsett vad hostan beror på ...
Vispa i några äggulor så blir det väldigt nyttigt och energi givande.
Kitty (som ska leka tornado nu *L)

Ewa sa...

tror tyvärr inte att det är "vanlig" kennelhosta, ingen av de andra hundarna är smittade och Tam är påverkad och trött. Tror mer på hjärtproblem eller lunginflammation... :-(

Anonym sa...

Hu! Gamla hundar. Det kan komma något och gå så fort. Jag tror på din linje. Hoppas på bara en luftrörsinfektion ändå!!

Gratta hussen från Hedåkersborna också! Och har du tigerkaka kommer jag!?!?

Ewa, Gail skrev "varför ska du ha fåren bakom dig", det har ju jag lärt mig på kurs ju att om de går förbi trycker hunden för hårt...???? Förklara!

Hälsar Mackan

Ewa sa...

Har pratat med vet Sören och han är tyvärr inne på samma diagnoser som jag... :-( fick ingen tid idag men ska åka in akut om Tam har feber (skäms men jag har inte kollat...) annars har vi tid på måndag.

Ewa sa...

Tamrapport: Ingen feber, pigg och glad men hostar efter ansträning eller längre vila. Dessutom har han på ett par dagar fått en gammal hunds kroppshållning.
Verkar trött men blir han inte sämre så avvaktar vi till vet.tiden på måndag.

Ewa sa...

Zeke-rapport: Har vilat hela veckan men har varit ut till fåren en sväng ikväll och putsat lite. Hoppas på glada nyheter från honom i morgon ;-)

Anonym sa...

Lycka till i morgon!
Hälsar Hedåkersborna