onsdag, augusti 22, 2007

viloperiod

Som väntat ordinerades vi tävlingsvila på grund av smittorisk när vi besökte veterinären idag. Han var väldigt skeptisk till att det skulle vara kennelhosta men någon form av virus är/har vi varit hemsökta av så vi fick vet.intyg tom 10/9. Då är det i alla fall bara tävlingen i Orsa vi missar, sedan kan det bli lite trixigt 1-2/9 när vi arrangerar SDV Cup i Bråfors och jag inte kan ha hundarna med. Det är ju älgjaktstider då...
Scott Drever är förutom viruset även hemsökt av elaka bakterier och ska äta penicillin i 10 dagar. De andra var friska som nötkärnor ;-) alltså även Tam som jag trodde var döende för mindre än en vecka sedan. Tur att saker och ting kan förändras.
Det är även fritt fram att träna Lillehund eftersom han inte har några symptom, så vi får väl köra vidare här hemma. Ensamma :-(

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hua.. Låter inte som något du önskat. Hoppas alla kryar på sig
och förblir krya för en låååång framtid. Tur att det "bara" blev en inställd tävling.
Ang. söndag. Den väntar vi väl med, onödigt att chansa???
(Nu kom jag ihåg) / Heléne

Ewa sa...

Hej Heléne! Ja, jag avråder från att komma hit. Även om ni inte behöver ha kontakt med gårdens hundar så vill jag att de är symptomfria minst en vecka innan vi tar upp umgänget med omvärlden igen. Idag skulle jag behövt vara hemma och VAD:at (vård av drever). Han går runt och nyser och jag går efter och torkar hans nos och omgivningarna ;-) Ordentligt snorig är han...

Anonym sa...

Hej Ewa!
Tråkigt med hosta och snoriga hundar.
Än sålänge verkar det vara grönt här hemma med dogsen.
Kram Anita!

Anonym sa...

Ewa! Jag kan bara vissla en slags signal ju. Hualigen att krångla till det och vissla en massa olika. MÅSTE man det verkligen?!?!? *fniss*
Vad har ni råkat ut för konstigt virus...jisses! Tur att det finns veterinärer! *vågen*

/Mackan

kurt sa...

Kurt Här !
Vet inte om jag lyckats med inloggningen. Inte bara negativt med sjukdom, va bara krasslig ett tag sen gör du en attack på nåt riktigt fridlyst, men dem kommer bara tycka att det är positivt för "nu är han frisk" Jag gjorde en sån när jag brännt tassarna på kalk, då släppte matte ut hönsen eftersom jag ändå inte kunde gå, men tji fick dem !!!!

Anonym sa...

Smart Kurt! ska ha det i åtanke ;-)
/Scott

Anonym sa...

Usch vad trist med viruset...:( Hoppas att det blir snabb bättring. Själv går jag och Tina här och vankar som osaliga andar. Inte lätt att hålla en bc-bus stilla direkt. Hon far runt som ett jehu trots att hon igentligen har skitont. Lite puckat kan man tycka. Krya på er nu alla, så ni kan ut å tävla igen!