onsdag, oktober 11, 2006

datorer...

döm om min förvåning när internet på stationära datorn inte hoppade igång när jag kom hem - mycket upprymd över att ha kommit på lösning på den sista sidan i den berömda rebusen.
"Användarnamn eller lösenord är inte giltigt på domänen" ??? VA?! Jag testade samma anslutning på den bärbara datorn och den hoppade igång snällt - alltid något, det var datorn och inte mig som användare det var något fel på;-) Efter en stund testade jag den stationära igen, den kunde ju ha självläkt - men nej, den var fortfarande inte betrodd att komma ut på Tele2:s nätverk :-( Jag skapade en kopia av anslutningen och loggade in med samma användarnamn och samma lösenord och woila; här är jag igen! Vad frusterad man blir!

Nu är dock allt under kontroll - tror jag :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

tele-2 nätverk hade stora problem igår

Anonym sa...

Jodå, jag har fått tips om att den nya rebusen har kommit. Jag vet ju i och för sig att jag är mer än vanligt trög nu för tiden men det här är ju löjligt! Jag har fastnat redan på "lejonet" så jag skippar nog den här. :-( åtminstone just nu ;-)

Kram Maria

Anonym sa...

Vilken tur att du kom in igen. Vad ska jag annars läsa? Jag tycker det är så roligt att läsa om dina händelser och tankar. Dom ger en extra krydda i tillvaron.
Heléne

Anonym sa...

NNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!! Inte nu igen!!! Ser mig själv som sist, hålögd och utan sömn.............. Vad är det du utsätter oss för. Fullständigt onödiga, skitjobbiga, omöjliga, frustrerande (minst sagt), öronrykande, uuuunderbara rebusar ;-) Hi hi
Och du Ewa, tänk den dag då det är fel på dig och inte datorn........
Så eg ska du va skitglad åt att det var fel på den...
You know, positivt tänk ju ;-)
Bara lilla jag på landet i Viarp