onsdag, oktober 11, 2006

gammal och ohyggligt klok

För att ni inte ska tro att seniliteten slagit till direkt (jag upprepade mig ju en del i de föregående inläggen) kommer här ett bevis på hur ohyggligt klok jag fortfarande (?) är: Jag har klarat url-rebus nr 2 som du hittar här:
http://www.internetlankar.se/spel/nyrebus/1.htm

Som bevis kommer texten från sidan 20 som var sista sidan:
Grattis! Du vinner! ## Jag ger upp. Du har klarat Internetlänkars 2:a rebus och jag har misslyckats med mitt lilla hemliga uppdrag. Att tappa bort dig. ## Nog om det. Gillar du den här typen av uppgifter kolla in det här omöjliga uppdraget.## Ett något enklare uppdrag: Ta dig ut ur fägelset i spelet Jailbreak - Speletblandar knepiga uppdrag med frågesport, logiskt tänkande osv. ## Vill du ha mina spel- pyssel- startsida- nyheter 1 gång i månaden skriv upp dig på den här listan. ## 2:a rebusen är gjord av Jimmy Höög som driver startportalen Internetlänkar.www.internetlankar.se

Ohyggligt stolt är jag! Visserligen utnyttjade jag ledtrådarna på några ställen men det är väl meningen? Det var inte alltid de var så upplysande heller men roligt var det.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kom du förbi "eleven am" til sidan 12?

Anonym sa...

Åh nej!! Inte en TILL rebus! Varför såg jag din blogg...
Vetu jag har inte TID på jobbet just nu, men den förra engagerade en hel StoraEnso värld. Tillsist fuskade lilljobbarkompisen (bara 25 år) och läste folks bloggar där de sa hur man löste alla olika delar. Ja-a, faktiskt kunde man söka på nåt ur rebusen och i Google kom länkar till bloggar och forum fram! Men jag bad bara om hjälp på slutet för jag var så trött i min lilla hårt arbetande hjärna då.

Jahapp, du tyckte det var BRA att jag vilade igår och alla dagar innan. Ja, det hjälpte ju tydligen tillsist. För idag är jag piggare och har givetvis varit superenergisk.

God damn vad de skjuter älgar i Hedåker. 10st bara idag. Vet ej hur många mån och tis. Hur går det för TuffeUffe då?
Hälsar Mackan

Ewa sa...

borde inte svara på anonyma inlägg ;-) men klockslaget och uttrycket ihopskrivet i ett ord, blev det bättre så?

Ewa sa...

Mackan, jag tror på åtgärder som främjar samarbetet på arbetsplatsen :-)

Anonym sa...

Har du tips på hur man kommer förbi 12:e sidan, där det står taobldvg? Behöver lite mer ledtrådar än de man får =)

Ewa sa...

mmm. Att ordet tolv finns med har du väl sett, kolla sedan den inbördes ordningen mellan a,b,d,g som omger... Skriv tretton med samma "språk"

Anonym sa...

Jag är ledsen, men jag fattar verkligen fortfarande inte sambandet abdg i 12an. Snälla hjälp!

Ewa sa...

a
öka med 1 =b
öka med 2 =d
öka med 3 =g
för ordet tretton behöver du fortsätta enligt samma princip och då blir nästa k...

rätt svar blir alltså tarbedtgtkopnv

lycka till!

Anonym sa...

Något tips för att klara den sista?? Har tagit mig igenom det andra men fastnat på sista!

Ewa sa...

Åsa, jag funderade också länge på den. Tänk ordning i alfabetet, alltså bokstavens "nummer" och använd tecknen mellan i den ordning de står - + =