torsdag, oktober 12, 2006

Scott är ingen särskilt smart hund

och då undrar ni förstås "skulle det vara en nyhet???"

Ikväll kom våran husse hem - det var trevligt. Jag vet inte om det var honom Scott vaktade men på sista kvällsrastningen så rök Tam och Scott ihop (igen - det var inte längesedan samma sak hände inne i köket), jag röt åt Tam att det räcker - han släpper och går därifrån, Scott flyger på honom igen, jag säger åt Tam igen att det räcker och får tag i drevern och talar handgripligt om för honom att han ska lägga av, släpper drevern som flyger upp med ett morrande, trycker ner honom igen... Sedan höll han sig snäll och from hela korta rundan men morrar åt Tam i groventrén och i sovrummet och för övrigt överallt när Tam rör sig... Hur korkad får man vara? Som vanligt fick jag plåstra om Scott och Tam har inte en skråma mer än lite tugg-fradga i kragen. Scott hade fem (konstigt att det var fem hål, Tam har bara fyra huggtänder... ;-) ) hål över nosen som jag behandlade med Bacibact, denna fantastiska uppfinning. Jag fattar inte att Scott inte kan ge sig. Så fort det är något extra så blir han extremt vaktig och framförallt oerhört kaxig mot de andra hundarna och jag förstår att Tam säger ifrån.
Det har varit en sådan här kaxpelle-period i Scott tidigare - jag hoppas att den här också går över...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det va så att den lille tigern är "hög" efter jakten. Har kompisar (jo jag har nåra såna faktiskt ha ha) som har haft det problemet med en jakt hund i huset som var överkaxig mot husets sällskapshund efter jakten.
Sen undrar jag (herre g... vilka probelm man kan ha ibland *L) VARFÖR är det en rullstolsgubbe bredvid word verifications rutan???
Kitty

Ewa sa...

ja kanske Kitty, men den lille tigern har ju inte ens varit med och jagat... Att han är trött och sur när han själv drivit rådjur i hela dagar har vi noterat men nu har han ju varit hemma med mig? Däremot är jag helt övertygad om att det har med husses hemkomst att göra - Scott får tydligen något slags storhetsvansinne... ;-)
Den rullstolsburne gubben är ett handikapphjälpmedel; om man inte kan läsa bokstäverna ovanför ska man kunna klicka på gubben och få dem upplästa. Då undrar jag hur man ska kunna läsa resten på sidan men det finns det väl någon käck förklaring till...
:-)