fredag, mars 07, 2008

hem ljuva hem, men ledsen

Hemma igen. Många, många erfarenheter och tips rikare. Det här var tillfälle fyra och fem på chefskursen som jag går och den är bra. Tyvärr kände jag mig dåligt fokuserad i dag när jag hade fått beskedet om Anitas http://anitasbordercollielya.hemsida.net/ bortgång. Jag och Anita har inte haft kontakt särskilt länge, men jag kommer att sakna henne. Det var egentligen när hennes Emma och min Zeke växte upp som jämngamla och skulle erövra världen som vår kontakt tog fart. Sedan dess har vi hållit kontakten och det kommer att bli tomt utan henne. Mina tankar går förstås till maken Hasse och barnen, samt till alla som stod henne nära.

Här hemma har tackorna knipit ihop och det tackar jag för. Nu får de gärna sätta igång med lammandet för nu har jag rest färdigt för ett tag. Den sjuka tackan är pigg och gillar inte att stå ensam i boxen.

På valpfronten intet nytt.........

Inga kommentarer: