tisdag, mars 18, 2008

nyinflyttade

Idag på eftermiddagen skulle de flytta in - de nya kalvarna. Majsan var naturligtvis inkallad och skulle vara här på eftermiddagen och ta emot nyförvärven och stoppa in dem på plats. Klockan nio ringde min mobil, det var livdjurstransportören som stod på vår gård och tänkte lasta av lite kalvar :o) Vad gör du där, du skulle ju komma på eftermiddagen, sade jag... Han vidhöll förstås att han sagt förmiddagen hela tiden. Hoppsan! Majsan på styrketräning i Säter, jag på jobbet i Falun och Hussen på jobbet i Gustafs... "Jamen jag ställer in dem i boxen och skruvar fast skivan det är inga problem ser du" säger mannen i luren. Jag talade om att mannen ifråga var en pärla och meddelade Majsan att det var lite ändrade planer. När hon kom hit stod det sex nyfikna småkalvar i sin box, det var öppnat åt fåren så att de kunde gå ut om de ville och allt var över huvud taget helt perfekt.
Vilken service! Imorgon ringer vi och tackar honom.

Dessutom var kalvarna suveränt fina. Lugna, coola och hungriga :-) Fyra av dem var utsocknes - ända från Möklinta (utomlänare är terminologin för oss som jobbar i landstingsvärlden) och de andra två bara några kilometer härifrån. Rena, välskötta och inte så förskräckligt rädda som flera av dem vi fått tidigare. Det ser jättebra ut :-)

Inga nya lamm. Fåren har haft fullt upp att inspektera sina nya kompisar ,-) Bilder kommer, förstås.

Inga kommentarer: