fredag, mars 07, 2008

så kan det låta

Hussen ringde mig när jag var på väg hem från Tällberg. Kommentarer inom parentes är mina tankar...
Hussen: Jag har handlat idag
(ok, vad bra - undrar vad det blir för mat?)
Jag: Vad bra, då behöver jag inte bry mig alltså?
Hussen: Nja, det beror väl på. Jag har inte köpt någon mat.
(va?!... jaså, han har varit på systemet, undrar vad han köpt till mig?)
Jag: nehej, vad har du köpt då?
Hussen: En såmaskin!

så låter det ibland hos oss.

För er som sett på Lets Dance idag och som missade Så ska det låta säger jag bara: Synd om er! Här kommer mitt bästa tips på länge: Titta på reprisen!
Sofia Källgren och Fredriks Swahns duett som fick håret att resa sig på armarna, en Amy Diamond som ger så mycket sångglädje och så vilsamt för ögonen sedan; både Rafael Edholm och Fredrik Swahn... mums!

3 kommentarer:

/barbro sa...

Grattis till den nya såmaskinen :)
Men du kan väl inte blanda ihop Fredrik Swahn och Rafael Edholm i samma mening, det skilde ju 43 divisioner mellan dem... Bra representation från Dalarna!

Ewa sa...

Tack tack!
Visst, man måste vara ganska flexibel för att ha Rafael Edholm och Fredrik Swahn i samma mening men du ser; det går ju bra ;-) Rafael må inte vara någon stor sångare men hans insats i Till havs (där han mimade till Fredrik Swahns sång) var helt ok. Fredrik Swahn är ett unikum; sjunger som en gud och DESSUTOM snygg... Heja Dalarna!

Ewa sa...

Ni som använder Mozilla Firefox; har ni problem med att få fram ordverifieringen? Det har jag... I Internet Explorer fungerar det däremot utmärkt...