söndag, oktober 07, 2007

arbetsbeskrivning

Idag har vi tillbringat dagen utanför Ludvika där klubben haft arbetsbeskrivning av unghundar. Riktigt bra hundar dessutom :-) Det var riktigt roligt att se.


Heléne fotade lite när Lillehund var inne, här är några resultat:

... och när ska det bli min tur?



det där blev faktiskt inte helt sant, den där bilden tog ju jag innan vi gick in ;-) men resten har Heléne som fotograf

bråttom, bråttom...
Zeke har singlat och baggen funderar just på om den där lilla fjällkon med randig svans verkligen ska få bestämma vart han ska gå
tröga, tröga baggar... Om jag stångar dem kanske?! Kolla Zekes blick!
Häftigt att vi fick möjlighet att beskriva Zeke och fyra av hans kullsyskon (halva kullen) samtidigt. De protokollen blev ganska lika, kan jag säga. "Selma", "Zipper", Rozz och Trixa var också på plats.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Så du överlevde matchen ;) och såååå onnt kan du ju inte ha ..... du e ju här ju ;-)
Blir säkert värre i morron .....
Tur de finns linement o Treo o sånt ;-)
Så häftigt å få arbetsbeskrivning. Lite nyfiken på vad de skrev?
Ha en fin söndagskväll,
Kitty

Ewa sa...

Jag har inte protokollet men jag tror att Zekes siffror var så här. Förklaring till siffrorna hittar ni på http://www.svak.se/Bilder/hundarna/anvisningar%20nytt_0.pdf
Det handlar alltså inte om hunden är bra eller dålig utan om att beskriva hundens nedärvda egenskaper:
Social med folk: 3 eller 4
Social m andra hundar: 4
Förarkänslighet: 2
Hur arb hunden som nytänd: 2
Hundtyp: 4
Eye: 4
Balans och kontroll: 3
Pendling/position: 2 eller 3
Koncentration: 4 eller 5
Djurkänsla: 4 eller 5
Nerver/stress: 2
Mod: 5
Motor: 4
Utgång: 5
Upptag: 3
Bitningar: 1

Lycka till med översättningen ;-)

Anonym sa...

Du får allt scanna in protokollet. Så där orkar man ju inte läsa och sedan gå in på SVAK osv...
Jaha, jag förstår att det svider att komma tvåa. Hoppas du inte har alltför ont i bena.
Diggar din märkliga dag. ha ha ha! Tack för det skrattet som gjorde ont som attan i huvet.Har t om gått hem från jobbet för huvudvärken...
/Mackan