söndag, oktober 21, 2007

helgrapport

Igår morse styrde vi Peugeoten mot Järfälla och årets sista IK-1. Resultatet blev ungefär som vanligt, 54 poäng men den här gången fick vi inte in dem i fållan. Fullt på utgången var ju glädjande och 40 totalt på hämtet är också ok. Jag styr för mycket och det blir krokigt. Sedan slarvade jag bort några poäng runt pinnen där jag var säker på att de gick rätt men Zeke vände dem lite för tight och jag fick ett par djur på fel sida pinnen. Sömnigt att inte se det! På första fösningsbenet hade vi en dispyt om vilket håll som egentligen är vänster och fårens krok blev mycket större än nödvändigt, vi fick lite vida svängar runt grindhålen och missade dessutom andra grinden hårfint. Krossen var svår eftersom det var mycket drag ner mot djurhanteringen och precis före grinden släppte vi lite på trycket och vips, så rann de förbi nedanför. När vi gick till fållan vände jag ryggen åt hunden och fåren och gick för att öppna, bara för att konstatera att när jag öppnade kom fåren i alldeles för hög fart efter mig, med en liten fjällko i galopp efter som minsann hade klart för sig att "nu ska de in!". Vilket naturligtvis fåren blåvägrade eftersom han låg på alldeles för hårt och när jag skickade bort honom passade fåren på att försöka ta sig därifrån... Så var det med det...

Direkt efter tävlingen åkte jag hem igen och matade djuren och rusade igenom duschen för att åka på klassträff. Jag visste redan innan att det var få anmälningar och vi som kom satsade hårt på att ha så roligt som möjligt. Jäklar vilket tryck det skulle varit om vi varit fler ;-) Kul var det i alla fall och idag blev det en lugn dag. Det var meningen att vi skulle göra en massa insatser på gården men Hussen och Scott Drever har varit ute och jagat rådjur så det blev inget av med det.

Jag vill passa på att gratulera alla dem som lyckats bättre än oss i helgen; från klubben så är numera Monas Tassa och Maries Beda Godkända Vallhundar och Helen och Manne placerade sig bra igår. Zeke och jag är förstås extra glada över att Lennarts Rozz också kan titulera sig Godkänd Vallhund nu. Det var väntat, men man vet ju aldrig... 88 poäng och strålande omdöme fick de igår :-)

Petra har tagit en massa bilder i Järfälla igår, här är länk till en av dem:
http://s63.photobucket.com/albums/h150/Petrashundkort/071020%20IK1/?action=view&current=071020portrattnr9liten.jpg
resten hittar ni på
http://s63.photobucket.com/albums/h150/Petrashundkort/071020%20IK1/

Inga kommentarer: