onsdag, oktober 31, 2007

utlandssemester

Jo, ni har så rätt, uppmärksamma läsare! Teneriffa, here we come! Det känns oerhört underligt att 1) vi ska åka på chartersemester och 2) i november!
Att åka i november har varit out of question eftersom den årstiden är det ganska mycket pyssel här hemma. Ska vi åka utomlands så har vi hellre åkt i augusti när alla djur är ute och alltihop är ganska lättskött.

I år blev det inte så. Magnus och Ylva frågade om vi ville följa med dem till Teneriffa, vi sade ja, de bokade och på den vägen är det. Vi insåg förstås att vi behövde någon som tog hand om Farmen och det hedersuppdraget gick, inte helt otippat, till mamma Maj... Vi är helt oförberedda på att resa. Det var många år sedan vi var utomlands och sommarkläderna har ju hamnat långt in i garderoben vid det här laget, så vi får väl se vad vi får med. Vad vi kommer att få är i alla fall varmare väder än här hemma, möjlighet att vara barbent och utan strumpor, två tisdagar i november (vid det här laget känner ni mig så väl så att ni vet vad jag tycker om tisdagar i november) som kommer att bara försvinna i resdagar, trevligt sällskap och fullständig avkoppling. Jag tror bestämt att det ska bli skönt. Jag lovar inte ens blogguppdateringar även om jag hoppas att det blir någon som gör er gröna av avundsjuka;-)

Innan avresa är det dock en del annat som ska klaras av... En massa jobb förstås... Till helgen väntar clinic med Mosse, kalas och träning. Zeke som är helt opåverkad av eventuella noskvalster, tycker att livet är ganska trist och han försöker hela tiden få igång de andra hundarna. När de ledsnat på hans lekinviter ger han sig på katterna...

Ni som är hemma kan i alla fall glädja er åt att ni inte missar nästa veckas "Bonde söker fru".

Det här var inlägg 506 ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för vallnings tipsen ;-)
Vi lovar att göra vårt bästa.
När är det ni åker?
Teneriffa är fint, vi var ju där för två år sen (var det väl ...) Tänk på att det är INTE Eu land så man får nästan inte ha nått med sig hem alls. Sånt där med prit i du vet. Om man inte chansar förståss .... *L Eller tar den där "men de hade jag ingen aaaaaaning om" (tror den varianten ligger för dig av någon anledning *S) Vart på ön ska ni?? Vi var i Playa de las Americas.
Ha de fint,
Kitty

Ewa sa...

Playa de las Americas här också :-) Jag förstår verkligen inte vad du menar med att "hade jag ingen aaaaaaning om" skulle vara nära till hands? Du behöver inte svara :o)