fredag, oktober 12, 2007

gikt?!

I ett tidigare inlägg i veckan avslöjade jag att jag blivit ett år äldre och säga vad man vill, men det där året har verkligen satt sina spår... Redan innan jag fyllde år började få alla möjliga ålderskrämpor. Jag som aldrig brukar ha ont någonstans har plötsligt fått en ny kompis, Zon-salvan. Ena dagen krampar ena axeln, dag två värker det i en arm och senaste tillskottet är att ena knät klagar över all sorts belastning. Suck! Tydligt är ju att det är något virus eller någon bacillusk som inte riktigt vill visa sig men som slagit bo i min försoffade lekamen. Jag tror att det får bli lite hälp från hälsokostbutiken. Kanske har de något som hjälper mot gikt?

ps! jag skojar om allvarliga saker. Jag har förstås inte gikt och det är inte särskilt synd om mig men lite ont i kroppen har jag allt...

3 kommentarer:

Mona sa...

Tror knappast det är gikt som Du får. Det är en "vällevnadssjukdom", orsakad av för mycket alkohol och för mycket mat, fr a kött.
Träna mera! Lite mer fotboll kanske?

Anonym sa...

Varmt bubbelbad, ett glas vin på badkars kanten och varför inte Paul Pott att lyssna på. Lovar att det inte gör ont och en skön värme/lugn sprider sig i kroppen.
Suuuccckkk ;-)
Vi har iaf varit å kollat på badkar och kakel o klinker idag. Lite häftigt å provsitta ett badkar med kläder på mitt i en butik ;-) (fast det hade kanske inte passat sig naken som man brukar va i badkar, folk hade nog undrat ;-)
//Kitty

Ewa sa...

Mona, det kanske går lika bra att äta mindre kött? Det där knät som klagade var ganska blåslaget efter fotbollsmatchen, jag antar att det kan ha ett samband? Ena axeln fick också en snyting då, varför jag haft ont i den andra också har jag ingen teori om, men det kanske är för mycket kött då? :o)
Men det är en bra idé. Den enda träningsform som jag tycker är KUL är ju fotboll så ska jag röra på mig så borde det vara i den formen. Annars får jag fortsätta dra på mig vällevnadssjukdomar...
Kittys modell låter också ok ;-)