lördag, oktober 27, 2007

inlägg 502

och vi har missat ett stort jubileum. Vad säger ni, ska vi satsa på 1000 eller vad ska vi hitta på?
Heléne undrade i kommentar till förra inlägget hur det går med träningen och det kan jag avslöja; inte alls. Mest för att vi inte tränat ett endaste dugg sedan i tisdags ;-) Det där med vardagkvällar börjar snart gå bort även om man slutar jobba i "normal" tid - vilket jag inte gjort. Inte blir det bättre inatt när någon dumskalle kommit på att vi ska ställa om klockan... :-( även om vi får en timme gratis så hade jag hellre varit utan den...

Nåja, idag har det inte funnits tid till någon träning. Heléne kommer att upptäcka att det där bondelivet har sådana konsekvenser ibland. Idag har vi varit extremt effektiva; vi har lastat halmbuntar, städat logen, placerat om och ställt in bilar, båtar och husvagnar som ska in på vintervila, tagit in kalvarna, sålt en bagge, eldat upp en massa skräp - brasan brinner fortfarande, tagit bort staket, ställt in redskap, haft besök av Linda som vi inte sett på två år... Mitt i den röran har jag försökt vara social med den invasion människor som dök upp. Mona som skulle köpa baggen Elvis, Anitha som skulle lämna husvagnen, Birgitta och Erik som hämtade en bil och lämnade en annan, Sören som lämnade en båt och så Majsan som var här och jobbade. Undra på att jag somnade som en stock när jag kom in ;-)
Zeke var med och tog in tjurarna och jag höll tillbaka honom väldigt, men han var till stor hjälp och skötte sig bra.

Imorgon åker vi till Bråfors och tittar vad Erik hittat på med Bråfors Cup den här gången. Det ska bli kul att ha Lillehund med där - han är ju ganska användbar. Idag visade han dock att vi behöver träna passivitet och "stanna kvar". Att han skulle ligga kvar på samma fläck när jag var ute och gick med baggen Elvis på gården var det larvigaste Zeke hört och han försökte hela tiden hjälpa till...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad sägs om en brakfest hos dig när inlägg 503 skrivs?? Varför vänta till 1000? Tråkigt.
Jaha ja, så du menar att som "bonde" blir det inget tränat? I så fall, tror jag att jag kastar in handduken redan nu, hi,hi.
Vi ses i Bråfors.
Heléne