söndag, december 14, 2008

julklappstips och en som gör skäl för sitt namn

Jag tänkte att jag skulle ligga lågt med inlägg ett tag eftersom jag blev lite putt på att det var så få kommentarer ett tag, men vad tusan?!

Först och främst vill jag tipsa om att det finns tvättbara lammskinn från åsenfår (allt från ett litet ljusgrått till ett par som är nästan svarta och diverse färger där emellan) att köpa. Perfekt julklapp, varma och goa att sitta på och mysiga att ha i barnvagnar och pulkor. Hör av er om ni är intresserade, mailadressen är samewa snabela telia punkt com utan mellanslag.

Idag har vi varit till Christine och tränat lite på hennes gårdsplan. Jag är riktigt nöjd med Zeke som släpper mycket bättre i flankeringarna nu. Det ska bli riktigt spännande att köra honom på lite större ytor när det går - nu har vi alldeles för mycket snö.

Rom gör skäl för sitt namn nu. Det finns både Rörelser Och Motor... Honom ska det också bli spännande att kolla av på större yta.
Igår var vi ute och njöt av en härlig vinterdag och tog kort till årets julkort, men det får ni vänta lite på. Här kommer några bilder från igår.
Zeke. Det är ingen ovanlig syn att Rom står en bit bakom och passar på honom
Bud gillar snö!Kapplöpning. Det är heller inte ovanligt att Zeke är först, även om han har fullt upp att hålla undan för den lille grävlingen Bud som trots korta ben är otroligt explosivBus!
Jag har förresten gått med i Buds klubb för oss som tappar stygnen. Vi får väl se vad tandläkaren säger i morgon men stygnen har jag råkat pilla bort ;-)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du inte lägga ut en bild på dina skinn? Jag har skickat ett enda Åsenskinn på beredning, det var bara en bagge, som jag inte fick såld. Jag tror att det kan bli fint, han hade lång ull men skinnet var litet. Det vore roligt att se hur åsenskinn ser ut. De som ska köpa vill förstås också se skinnen./Mona

Anonym sa...

Härligt brorsan, så ska de va. Energi å fart te max!! ;)

Duracellhälsningar
Dell & Laad

Anonym sa...

Vilka härliga vinterbilder.Syns att hundarna älskar snön.
Synd att matte ska vara så seg och sliten så att vi missade träningen idag.Vänta ni tills orken kommer tillbaka så...
Kul att Zeke och Rom går bra på trånga utrymmen.
Vad härligt snöig Bud var på bilden.
Ewa o Tea

Anonym sa...

Åh hade ni sol igår? Härliga bilder!

Du att kulorna är borta gör ingen mes. Gamle Fisen, 14 år om en vecka, 35,5 cm hög, 6 kilo tung, avsaknad av vissa tänder, regerar i vår flock trots att hans kulor varit borta sedan han var 9 år.
Heja Bud! Klart du regerar.

Har du klippkort hos veterinären? Om inte, fråga om han inte han fixa 10:e ggn gratis. ha ha!

Jag skulle behöva få ett skinn i juklapp av någon snäll. Mitt skinn som jag skulle ha i bilen råkade jag ta in och nu "äger" hundarna den platsen i soffan.... *himlar med ögonen*

Anonym sa...

Hmm måste nog erkänna att vinterbilderna ser super fina ut. Ni har ju torr fin snö och vitt å så. Här ligger det typ en dag och sen är snö blött grått och slabbigt. Kanske till och med jag hade gillat snö om jag bott i din landsända .... ;-)
Jaaa lägg ut bilder och pris på skinnen ;-) Är de tvättbara??
Vet du vad de kostar på en höft å skicka?? Schenker e väll billigast tror jag ...
Ha ett nice,
Kitty å flåcken

Ewa sa...

vi ska se vad jag kan få till för bilder på skinn. Ja Kitty, de är maskintvättbara och jag kan skicka som brev/paket, de väger inte mycket och går att pressa ihop till "inte så skrymmande".
Priset varierar beroende på storlek.

Snön är härlig! Hundarna är rena och fina och det är ljust ute när vi går på promenad. Hoppas att den blir kvar!