lördag, december 20, 2008

nya tankar

Det sägs att människan tänker 160 000 tankar varje dag. Dessvärre är det inte många av de tankarna som är nya. Det som kännetecknar visa människor är att de tänker nya tankar... Ok. Nya tankar. En om dagen kan väl inte vara så svårt?
Dagens bidrag får vara att jag kom på att man inte alls behöver ha städat för att byta gardiner ;-) Så nu hänger julgardinerna i köket och det ser fortfarande ut som ett bombnedslag på köksbordet. Men det känns bra :-) Dukarna får dock vänta, det får vara måtta på hur innovativ jag är..

De fina lammskinnen är slut nu. Det finns möjlighet att hänga på nästa leverans, eftersom jag hoppas få hem tolv nya skinn framåt våren. De ligger insaltade på logen men jag törs inte skicka dem innan jul. Vill inte att de blir liggande på någon bussgodsterminal över helgerna...

Spotify... :-) För er som av någon obegriplig anledning inte hänger på Halvars blogg kommer här årets jullåttips. För er som inte har den på julens spellista kommer en youtube-länk.
http://www.youtube.com/watch?v=_zMhSjDqvRs

Myyyisgt. Med röda julgardiner.

4 kommentarer:

Anonym sa...

När du har kommit ännu längre i din tankeutveckling så kommer du att inse att du kan hänga upp nya gardiner utan att ens tvätta fönstren. Det du!/Mona
PS jag fick "swinhor" som ordverifiering, det måste väl vara ett riktigt fult ord. Och tankeutveckling, helt nytt.DS

Anonym sa...

Nej, nu blir jag förvånad!!
Städar folk innan dom byter gardiner :-O och fönstren.......... går dom ens att tvätta vintertid??? Högtrycken är ju undanställd! :-O
Verkar som om jag missat något.
Nya (?) tankar kommer upp i mitt huvud varje dag.
Problemet är att jag glömmer dom lika fort och när jag sedan minns dom kan jag inte komma i håg att jag tänkt dom. Räknas dom??? // Heléne

Ewa sa...

Mona, det var längesedan jag trodde att man behövde tvätta fönstren för att byta gardiner :o)
Vi har bott i huset tre år och på den tiden har jag tvättat fönstren en gång förutom den gången som mamma tvättade dem innan vi flyttade in. Om man svabbar av insidan på de fönster som katterna jagar mest flugor på så är de så gott som rena sedan ;-)

Anonym sa...

Hej och God Jul på Er alla som är inne och läser Ewas underbara blogg.

Det här är verkligen nåt som ja gillar. Fler som varken putsar fönstren eller lägger ner för mycket energi på städningen inför julen.
Bara så att ni vet, mina julgardinger i vardagsrummet har setat uppe sen förra julen och jag tror inte jag fått en enda kommentar om det. Så ingen verkar märka nåt.
Kanske ytterligare ett tips för alla som vill ägna sig åt nåt trevligare.
För övrigt gör jag som Ewa, torkar till lite på fönstren som katterna är på så är det städat sen.

Ha en jätteskön helg allesammans.

En särskild hälsning från Grym till dig Ewa. Jag tror han är ganska nöjd över att ha flyttat till Rättvik
Yvonne