fredag, december 05, 2008

spellistor, önskelista och mysteriet med de försvunna stygnen

Jag gillar verkligen Spotify. Datorn är just nu min ständiga musikmaskin, jag skapar spellistor så att jag knappt hinner lyssna på dem. Eler rättare sagt, jag börjar på spellistor som jag inte riktigt gör klart...
Just nu är det julsånger i högtalarna, ni som hakat på och är med på Spotify får länken här
http://open.spotify.com/user/samewa/playlist/5RDu0qNHR2wCRAHsWNBUWM

Jag har även gjort en med "åka-hem-musik" som Hussen kallar den. Den svenska titeln måste bli "Power ballads på svenska ". Bara tjejer med ett undantag...
http://open.spotify.com/user/samewa/playlist/7FHYuwJEicQfHY3AJMmBef

Jag har som sagt inte hunnit lyssna igenom dem så en och annan omflyttning kan det bli.

Tandläkaren ballade ur idag så visdomstanden är kvar - i alla fall tills på måndag. När jag åker dit ska jag även passa på att titta in hos optikern och bestämma mig för vilka bågar jag ska ha på livets första glasögon :o) Där ser du Heléne, jag ser verkligen inte så bra - jag glömde fråga om han kunde göra något åt min avståndsbedömning också...

Om ni undrar vad jag önskar mig i julklapp så skulle jag kunna tänka mig en sådan här spegel, de ska finnas på IKEA enligt mailet jag fått idag:

Igår fick jag en cd med posten. Den innehöll Skottlandsbilder från reskamraten Anna. Åh, vad jag blev ressugen... Här kommer en bild - hoppas att Anna förlåter att jag lånar den...
Zeke, jag och Lilleman i Ettrick Valley. Någon som kan gissa i vilken riktning det finns får?

Bud har tid på tisdag för att ta bort stygnen. Det är bara ett problem; såret ser jättefint ut men jag hittar verkligen inga stygn :o)

Jisses, missa inte Mr Bean som sexbomb;
http://www.youtube.com/watch?v=sHpZ8BhbQfo

1 kommentar:

/barbro sa...

Ungefär så funkar redan min spegel...