måndag, december 08, 2008

olycksbröder

Det här är ta mig tusan inte klokt!


Nu provar jag att låta Bud slippa tratten. Jag och veterinären är överens om att det inte finns några stygn att ta imorgon och såret ser jättefint ut. Han var av någon obegriplig anledning sydd med självabsorberande tråd - man brukar tydligen inte använda det på buköppningar, och de måste ha absorberats snabbt...

Som ni ser på bilden är det dags för nästa tratt nu. Scott har ett prydligt bandage på vänster fram, vitt med blå tassar på. Han var halt på vänter fram när han hade jagat men det var ju inte konstigt att han var halt, så stel och öm som han var. Lite konstigt kanske det var att han var framhalt när han var mest stel bak men vem vet vad som hänt i skogen?! Jag kollade hans trampdynor och de var konstigt nog också ok. Idag hände något när han gick tre meter från bilen och in och plötsligt hade han brutit av en klo. Inte bara kapseln utan även hela eller en del av pulpan är borta, det är i alla fall ett hål där den ska vara :o) Så i morgon ringer vi veterinären igen...

Min visdomstand är förvisso borta nu men den var inte särsilt samarbetsvillig och det slutade med ett par stygn som jag måste tillbaka för att ta bort om en vecka. Jag ska bespara er detaljerna men jag hade bestämt mig för att de tjugo minuter de avsatt skulle jag väl överleva. Det tog en timme... Voltaren är min bästa vän just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jösses vad det händer här då.
Men allt verkar ju iaf gå på rätt håll nu. Aliss blev med sydd med sånna där stygn när de tog livmodern på henne.Och de försvann oxå väldans fort. Var nästan rädd att de skulle försvinna innan såret var "färdigt". Och du ....det där med katter och ljus, iiiiiiiiiiiiii blir rädd av bara tanken ju ;-) kan de va så nu att bränd katt skyr elden eller??
Kommer jag ihåg fel eller rätt? Du hade väl problem med Buds fötter eller minns jag fel? OM jag nu mot förmodan minns rätt undrar jag så klart vad du gjorde med dem. Och om det hjälpte ;-) Aliss är ju fortfarande kass i trampdynorna och det börjar kännas lite (mkt) desperat med en så ung hund som faktisk aldrig kunnat gå någon prommenad eller valla eller leka utan att trampdynorna går sönder. Jag vill ju valla men det går ju inte ..... Så tips mottages tacksamt ;-)
Krama på dina Trattbeningar och säg de ska krya på sig fort.
Kitty