tisdag, december 02, 2008

väldigt huslig

Nu har jag slagit världsrekord i huslighet. Jag frågade Hussen om det inte var läge att ta fram kameran när jag stod och malde lammfärs med köttkvarnen, samtidigt som jag kokade lite hundmat och tillagade ribs i ugnen. Jag tänkte mig att vi skulle kunna skicka det som julkort, istället för det där kända julkortet med små flickor i röda förkläden som stoppar korv.
Tänk er mig i underställströja, långkalsonger och utan sjalett vid den där köttkvarnen... Snyggt va?

Jag måste erkänna att jag behövde lite konsultstöd (Majsan förstås) när den jä-a kvarnen inte malde utan geggade ihop allt till en sörja men efter lite telefonkonsultation gick det galant.

Man lär sig något varje dag :-)

2 kommentarer:

Olssons sa...

När kommer kokboken ut??!

Spana in bloggen här http://legenders.wordpress.com/

Vad tror du?

Kram

Olssons sa...

det var jag Kicki. Jag blir bara ett ? ;-)