onsdag, april 25, 2007

färdigtränat

Idag var Ann-Jeanette och Raijo här och tränade och det gick riktigt fint :-) Lite springigt i början men vi avslutade med att gå med fåren runt hela hagen och då lugnade han sig och blev mjuk och fin. Han skrämmer djuren med sin skarpa blick och det tar ett tag innan fåren litar på honom även när han lugnat sig. Hoppas att Ann-Jeanette var nöjd med det passet, jag tror att han kan få vara arbetshund ett tag till ;-)

Flasklammen har börjat få upp farten nu. De äter fortfarande inga jättemängder; de delar på en liter om dagen ungefär, men de äter sig mätta och nöjda och de ökar i vikt. Imorgon hoppas jag att fåren kan flytta ut även på natten och att småttingarna kan få tillgång till lammbaren dygnet runt. Hästarna har sovit ute en natt redan (till Chrissans stora bekymmer).

Nu kommer det inte att finnas några träningsmöjligheter här förrän i slutet av maj. De få kvällar jag har kvar hemma nu är ganska uppbokade, mitt i alltihop fyller systersonen 30 år idag så han ska uppvaktas på fredag. Jag behöver tvätta och packa och göra klart Anns bokföring, se till att allt är ok med djuren - de behöver ha på sig lite myggmedel innan jag åker upptäckte jag idag. Dessutom ska jag betala räkningarna innan jag åker, har en känsla av att det är en god idé ;-)

Imorgon ska jag på banken och växla lite pengar och till Apoteket och köpa avmaskningsmedel (Droncit) och Exspot som ska med till vet. Här tar vi inga risker utan har med preparaten själv... Jag har beställt hundmat till dem som är kvar hemma och ska köpa färskfoder till Bud imorgon. Tror att jag har koll på läget ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mycke att stå i så här dagarna innan!! Vi önskar dig en trevlig resa och hoppas att du får en underbar vistelse med massor av vallning. Vi ses i slutet av maj.
Heléne, Tyra och Lilla L.

Anonym sa...

Det är bra att ha koll på läget vid ett sådant där tillfälle. Hoppas Du får en jättetrevlig och bra resa och sedan vill vi förstås ha referat och bilder när Du kommer tillbaka. Det är Du ju också bra på. Ha det!/Mona

Anonym sa...

Förstår att du har mycket att stå i.
Men det ska nog gå när man har nåt så intresant att se fram emot.
Marianne och jag pratade om nästa höst, att få åka med till Skottland.
Hoppas att ni verkligen får en härlig resa nu. Med hur mycket vallning som helst. Jag ser fram emot Dereks ankomst till Udden. 5 dagar ska jag vara med. Det är nästan lika bra som att åka till England.
LYCKA TILL med resan/Yvonne