söndag, april 01, 2007

utmanad

Höll på att glömma utmaningen från Jasna.

Regler = Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sej själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sej själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egna blogg för info

6 underliga saker…
Hur ska det gå till, jag som är så normal…;-)

1) jag kan somna nästan varsomhelst. Inget går upp mot en tupplur (i synnerhet inte i lamningstider)
2) Jag har orimligt stor respekt för isar. Det spelar ingen roll att de håller för bilar och traktorer – jag tycker verkligen att det är obehagligt att vistas på sjöis.
3) Jag tycker att matlagning är bortkastad tid… nödvändig för överlevnaden, dock.
4) Jag har hamnat på en hyfsat hög befattning trots att jag saknar högskolekompetens. Jag har dessutom aldrig haft något egentligt karriärmål, det har bara blivit så…
5) Får jag inte frukost är jag inte att leka med ;-) men det är väl helt normalt?
6) Jag kan verkligen inte med folk som har en massa ljud för sig (smaskar, smackar, snörvlar…)

Jag hoppar över att utmana bekantskapskreten men uppmanar alla som läser här att delge oss sina egendomliga laster ;-) Gärna i kommentarsfältet till den här bloggen - det kunde väl bli kul läsning :o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Näej! mitt inlägg försvann!!!
Nu orkar jag inte skriva om.
/Mackan

Anonym sa...

Håller tummarna för att allt ska se fint ut!